Blog
Přejděte na Google Analytics 4 hned – vyhnete se chaosu v datech

Přejděte na Google Analytics 4 hned – vyhnete se chaosu v datech

Analytika a reporting E-shop PPC
Vít Kahánek | Analytik a PPC specialista

Vít Kahánek

20.04.2022
·
3 min čtení

Současné Google Analytics Universal jdou příští rok na pomyslný odpočinek. Už Vám nepomůžou a neřeknou, jak si váš e-shop nebo jiný online projekt zrovna vede. Nově Vám data, trendy a informace budou dávat nastupující Google Analytics 4. Kdy skončí původní GA, proč na novou verzi přejít už teď a jak? Přinášíme odpovědi.

Google Analytics Universal střídají Google Analytics 4

Od druhé půlky příštího roku nebudou současné GA standardně fungovat. Už teď na svůj konec upozorňují systémovou hláškou:

Od 1. července 2023 nebude Universal Analytics ve standardních službách zpracovávat nová data. Připravte se už dnes. Nastavte si službu Google Analytics 4 a přejděte na ni.”

Máte dvě možnosti. Buď budete s rukama v klíně vyčkávat do ohlášeného konce anebo začnete nastupující Google Analytics 4 využívat už teď. Jednoznačně doporučujeme tu druhou možnost.

Proč spustit Google Analytics 4 co nejdřív

Hlavní důvody jsou tři:

  • nutná edukace,
  • potřeba datové kontinuity,
  • implementace na web.

Teď rozebereme, co konkrétně, který důvod znamená.

Nutná edukace

Google Analytics 4 pracují odlišně od původní verze. Proto se na začátku nevyhnete nutnému seznámení s novým prostředím. Jinak si neosvojíte jeho fungování. To znamená, že nedokážete efektivně vyhodnocovat provoz na Vašem webu a dělat důležitá rozhodnutí.

Potřeba datové kontinuity

Abyste mohli smysluplně vyhodnocovat, jestli se Vašemu projektu na internetu daří lépe nebo hůř, potřebujete porovnávat data v čase – typicky meziročně. Právě to je důvod, proč byste s novými GA měli začít pracovat nejpozději v červnu tohoto roku. Potřebujete do nich dostat letošní data. Zpětně je tam bohužel nenaimportujete.

Čím déle se budete GA 4 vyhýbat, tím větší datovou díru si v nich vyrobíte a o to chaotičtější bude porovnávání minulého období se současností.

Implementace na web

Google Analytics 4 přistupují k měření dat jinak než původní verze. Proto se liší i jejich požadavky na systém, do kterého budou nasazeny.

Hlavně u některých e-shopových řešení může být implementace technicky náročnější. Správné nastavení a odladění veškerých funkcí zabere relativně dost času. Proto doporučujeme nasazení nenechávat na poslední chvíli.

1. července 2023 je den, kdy už musí všechno hladce běžet. Není to začátek fáze vychytávání much.

 

Jak nasadit Google Analytics 4

Implementaci nových GA může zvládnout Váš programátor. Buď využije speciální pluginy nebo zvolí Google Tag Manager. Každopádně začít by měl prostudováním oficiální nápovědy Google.

Jestli nemáte (schopného) programátora, který si na tohle troufne, nabízíme Vám pomocnou ruku my. Postaráme se o technické nasazení, nastavení cílů, propojení s reklamními systémy a vytvoření přehledného reportingu do Google Data Studia.

 

Pracujte s původními i novými Google Analytics

Dokud máte tu možnost, využívejte vedle nových GA 4 pořád ještě i původní GA Universal.

Pokryjete tím případné výpadky, které by v nové verzi mohly nastat (ať už chybou na straně Googlu nebo kvůli nekorektní implementaci). Navíc porovnáním dat z obou systémů se ujistíte, že GA 4 měří správně.

Nasaďte Google Analytics 4, prozkoumejte jejich možnosti a buďte už teď připraveni na konec Google Analytics Universal.

Máte nějaké postřehy týkající se GA? Napište nám je do komentáře.

Souhrn toho nejlepšího z e‑commerce konference Reshoper 2022

Souhrn toho nejlepšího z e‑commerce konference Reshoper 2022

E-shop Ze života agentury

Lukáš Knoflíček Seniorní PPC specialista

21.04.2022
·
9 min čtení
Revoluce v párování na Heurece: Simple pairing

Revoluce v párování na Heurece: Simple pairing

Srovnávače zboží

Nikola Holušová Specialista na zbožové srovnávače a PPC

06.04.2022
·
1 min čtení
Rubriky