Otestovali jsme za vás: Google discovery kampaně

V květnu představil Google nový formát kampaní Discovery, pomocí kterého dle Googlu oslovit až 2,9 miliard zákazníků napříč kanály Google. Rozhodli jsme s tomuto typu kampaní podívat na zoubek.

Jak jsme kampaň nastavili

Zvolený klient spolupracuje dlouhodobě s influencery a velký boom zaznamenal při spolupráci se slovenskou influencerkou Lucii Mokráňovou, kterou jsme dříve testovali v rámci jiných kampaní. Rozhodli jsme se proto vytvořit reklamu discovery s fotkami dané influencerky u SK účtu.

Cílení jsme zvolili jak remarketingové a to konkrétně na všechny návštěvníky za posledních 7 dnů a pak jsme zvolili cílení na studené publikum a to na základě zájmů. Zvolená CPA byla 120 Kč při rozpočtu 2000 Kč/den. Kampaň jsme zapnuli 27.7.

Jaké byly výsledky

Naše očekávání byla, že budeme rádi za každou konverzi a pokud nějaká přijde, tak rozhodně z remarketingu. Kampaň začala hned v den spuštění generovat objednávky a to hlavně ze sestavy s cílením na zájmy.

Za 30 dnů, kdy kampaň běžela se podařilo získat 152 konverzí při průměrné CPC 0,83 Kč. Jelikož výsledky byly více než dobré rozhodli jsme se kreativu otestovat i u CZ účtu. Nutno dodat, že ačkoliv se jedná o influencerku známou hlavně na Slovensku, tak i zde byly výsledky více než dobré. Kampaň běžela od 21.8. a za 17 dnů přivedla 47 objednávek s průměrnou CPC 0,9 Kč s CPA 100 Kč a rozpočtem 1200 Kč.

Testujeme posuvnou discovery reklamu

U Lucie Mokráňové měli pouze dvě fotografie a chtěli jsme otestovat i posuvnou reklamu discovery, kde lze vytvořit několik produktových karet v jedné reklamě. Rozhodli jsme se proto otestovat kampaň discovery i s fotkami jednotlivých produktů.

V CZ běžela kampaň opět v rámci remarketingu a studeného publika na zájmy. V období 31.8.-7.9. přivedla kampaň 19 objednávek s průměrným CPC 1,69 Kč při rozpočtu 2230 Kč/den a CPA 223 Kč.

V SK běžela kampaň 27.8.-8.9. a přivedla 29 objednávek s průměrným CPC 0,94 Kč při zvoleném CPA 120 Kč s rozpočtem 1500 Kč/den.

Jak jsme spokojeni s výsledky

  • Oslovili jsme nové návštěvníky, kteří o nás nevěděli a dokázali jsme je proměnit v zákazníky.
  • Velké pozitivum vidíme také v průměrné CPC, která je o poznání nižší oproti klasickému remarketingu nebo display kampaním.
  • Z návštěvníků, kteří byli na e-shopu díky discovery kampani poprvé se jich 35% vrátilo a nakoupilo znovu.
  • V discovery kampaních vidíme další zdroj pro zisk nových zákazníků, které jsme na jiných kanálech nemuseli zachytit.

Pro koho je discovery kampaň vhodná a jak k ní přistoupit

  • Vzhledem k tomu, že reklamy se zobrazují v rámci YouTube, Gmail a kanálu „Objevit“, je důležité mít něco, čím zákazníka zaujmete. Nabídněte jim proto kvalitní obrázky a sexy texty.
  • Pomocí discovery kampaní můžete oslovit zákazníky, kteří už u vás byli a nebo můžete hledat úplně nové publikum. Je proto důležité si hned na začátku říct, jaký máte cíl a jak ke kampani přistupovat, zda ji budete stavět akvizičně nebo výkonnostně.
  • Doporučujeme si stanovit dostatečný rozpočet, ten by dle doporučení Googlu měl být 10x větší než je stanovená CPA.

My budeme v kampaních discovery určitě pokračovat i u ostatních klientů. A jaké jsou Vaše zkušenosti? Povedlo se Vám z discovery kampaní těžit, nebo jste jim zatím nepřišli na kloub?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.