Snažíme se, aby každá objednávka byla zážitek

Máme pro vás druhý rozhovor. Tentokrát jsme si popovídali se zákaznicky skvěle vychytaným e-shopem Můjkoberec.cz. Prodej odstartovali před lety v bytě a nyní válcují konkurenty. Přečtěte si, jak kouzlí s výhodami zdarma a dělají z nákupu koberců unikátní zážitek a inspirujte se (nejen) jejich pohledem na marketing.

Eshop jste spustili v roce 2015 z obýváku, první prodejnu jste o dva roky později zařídili v garáži a dnes jste velkým prodejcem koberců, který předbíhá konkurenci. Představte nám společnost Můj koberec, co všechno děláte a v čem jste výjimeční?

Můjkoberec.cz je prodejce koberců a dalších podlahových krytin jako jsou umělé trávy, běhouny, nášlapy, koberce na míru a nově i pvc. V nabídce jsou také služby jako pokládky koberců a jejich čištění. Myslím, že to odlišení není ani tak v sortimentu, který nabízíme, ale je to spíše o tom, jak jsme pojali koncept prodeje – snažíme se, aby každá objednávka byla skutečným zážitkem. Konkrétně nabízíme např.: doprava zdarma na vše, 1 rok na vyzkoušení, doprava zpět zdarma, když se koberec nelíbí, zaslání vzorků zdarma, vytvoření 3D návrhu, jak by koberec vypadal u zákazníka a další.

Proč jste se rozhodli podnikat online?

Kolega Marek vlastnil mini e-shop s jedním dodavatelem, který měl sídlo přes ulici od jeho bytu. Když jednou za týden přišla objednávka, tak koberec vyzvedl, přešel ulici znovu na poštu a poslal ho. Tak jsme alespoň měli čeho se chytnout, co začít vylepšovat, protože k podnikání nás to tak trochu táhlo odjakživa.

“Myslím, že to bylo o tom poslouchat, co skutečně zákazníci chtějí. Ne o tom s ostatními e-shopy soupeřit o každou korunu a snažit se být za každou cenu nejlevnější…”

“(…) je potřeba přinést na trh nové služby a posunout laťku komfortu při nakupování na zcela novou úroveň.” Inspirujte nás, jak jste přišli na nové nápady, změnili kobercové odvětví a posunuli prodej na vyšší level?

Myslím, že to bylo o tom poslouchat, co skutečně zákazníci chtějí, a ne o tom s ostatními e-shopy soupeřit o každou korunu a snažit se být za každou cenu nejlevnější, což dělá většina e-shopů. Zákazníci mají proti nakupování podlahových krytin online spoustu předsudků, takže to bylo o tom přijít na to, jaké to jsou a snažit se je alespoň částečně odbourat.

Prozraďte, jak si při podnikání udržujete stále smysl pro humor a optimismus?

Někdy je i u nás situace tak zoufalá, že humor je to jediné, co nám zbývá. 🙂 Věříme, že ať už se zrovna daří nebo ne, tak humor pomáhá situaci nadlehčit a je důležité si umět udělat srandu i sám ze sebe. Kdybychom nebyli optimističtí nebo si už na začátku mysleli, že něco nejde, tak nás naše mysl už automaticky bude sabotovat a pravděpodobně bychom to nedokázali. Když ale budeme na začátku otevření, tak máme alespoň šanci se našim cílům přiblížit.

“ALL INCLUSIVE e-shop znamená, že Vás nenechá jen tak na holičkách a postará se o vše od A do Z.”

Co si máme představit pod názvem “All inclusive eshop”?

To znamená, že Vám e-shop nejen zboží dodá, ale před objednávkou a v jejím průběhu Vás navíc zahrne dalšími bezplatnými službami, které by Vám měli maximálně pomoct. ALL INCLUSIVE e-shop znamená, že Vás nenechá jen tak na holičkách, a postará se o vše od A do Z. Maximálně Vám pomůže s výběrem – v našem případě např. bezplatným zasláním vzorků, vytvoření 3D návrhu, ukázáním fotek produktů a videí, kde je vše vidět ze všech úhlů apod. Omezí Vaše riziko, že koupíte nevhodný produkt tím, že ho můžete kdykoliv vrátit včetně veškeré dopravy zdarma a také Vám bude plně k dispozici v případě jakýchkoliv dotazů či problémů.

Zákazníkům nabízíte tolik výhod a stále obratově rostete. Jak to děláte? 

Spíše bychom asi řekli, že to je ten důvod, proč rosteme. Reálně, my nikdy nebudeme nejlevnější e-shop, ale snažíme se ceny držet na velmi rozumné a férové úrovni s tím, že veškerý zisk, který firma generuje jde zpět do financování těchto služeb pro zákazníky a do vývoje nových funkcí. Dnes už je to o té přidané hodnotě, kterou dáte zákazníkovi mimo to, že mu prodáte produkt.

Co je na provozování společnosti Můj koberec nejtěžší a jak to řešíte?

Nejtěžší asi byla prvotní fáze, kdy jsme měli velmi malé obraty a žádné lidi nebo spolupracovníky, kdo by nám pomáhal, protože jsme si je nemohli dovolit. Člověk neměl nic jistého, ani nemá v oboru příliš velké zkušenosti, takže jsme nevěděli ani jaká jsou rizika. V současné době se domníváme, že je nejtěžší vybrat ty správné lidi a umět s nimi dobře pracovat – dosadit je do správných funkcí, pro které mají talent a snažit se mít spokojené zaměstnance. Protože většinou spokojený zaměstnanec rovná se spokojený zákazník.

Prodáváte koberce z evropských a asijských zemí, zkomplikoval vám nouzový stav vyvolaný koronavirem, dodání zboží? 

Skoro bychom řekli, že vůbec ne. Až na občasné výpadky některých produktů nebo malé prodloužení dodacích lhůt, jelo vše jako předtím. Zboží naštěstí primárně bereme od evropských výrobců a dodavatelů, kde problémy tolik nebyly.

Kolik máte nyní zaměstnanců?

V současné době máme 13 zaměstnanců a další externisty.

Jaké máte s Můj koberec další plány?

Na plánu je určitě rozšiřování sortimentu – nově chceme nabízet i vinylové podlahy, doplňky a zdokonalit nabídku pvc podlah. Dále plánujeme vývoj vlastní aplikace, jejíž výhoda bude ta, že přes mobil uvidíte v reálném čase a ze spousty úhlů, jak by koberec vypadal u Vás v místnosti. Budeme se také více soustředit i na pokládky koberců, kde vidíme potenciál.

Co se týče marketingu, jaké kanály vám dlouhodobě fungují?

Výborně funguje na čem jsme začínali, a to jsou výkonově orientované online kampaně, kde platíme za prokliky. Je celá řada platforem, které využíváme, ať už tradiční Google Ads, Sklik, remarketingové služby a vzhledem k našemu sortimentu i sociální média Facebook, Instagram apod., kde můžeme koberce pěkně prezentovat na obrázcích. Akvizičně dobře fungují inspirační portály jako např. Favi.

“Nám v začátku hodně pomohlo trochu “zariskovat” a vyčlenit si měsíční budget na někoho, kdo se nám bude o reklamu starat, který to bude dělat mnohem lépe, než my sami.”

Můžete dát ostatním podnikatelům nějaký tip, jak zlepšit vlastní marketing?

Těžko paušalizovat, ale například firmám v začátku bychom určitě doporučili nesnažit se všechno dělat sám, pokud to vyloženě není Vaše expertiza. Nám v začátku hodně pomohlo trochu “zariskovat” a vyčlenit si měsíční budget na někoho, kdo se nám bude o reklamu starat, který to bude dělat mnohem lépe, než my sami. Zároveň je ale důležité mít někoho kvalitního, protože pořád se na trhu pohybují firmy, které předstírají, že přinesou bůhvíjaké výsledky, ale skutek utek. Takže nedat pouze na krásnou prezentaci, ale dívat se i pod pokličku, jestli to opravdu dává smysl.

Jak vidíte budoucnost e-commerce v Česku?

Vliv e-commerce pomalu ale jistě stoupá v Čechách i ve světě a současná pandemie ještě urychlila tento trend. Takže si myslíme, že stále více lidí si bude zvykat na online nakupování a nadále budeme pozorovat jeho růst. Když říkáme postupné sílení, tak nemyslíme, že by nastal konec kamenných prodejen – to vůbec ne. Spíše se bude jednat o postupnou provázanost onlinu a offlinu.

Využíváte také PPC reklamu. Jak vám pomáhá při chodu celé firmy?

Ano využíváme, a je to jeden z našich nejsilnějších reklamních kanálů. Na tomto typu reklamy je krásné, že jasně vidíte výsledky – kolik se do reklamy nainvestovalo a jakou hodnotu objednávek přinesla.

Prozraďte, jaký podíl mají na vašich obratech PPC reklamy?

80 % všech našich návštěv pramení z placené reklamy a drtivá většina z toho je PPC reklama.

Je něco, co vám na PPC reklamě vadí, nebo vám v ní chybí?

Myslím, že ne, vše je tam velmi transparentní a zásah publika může být také značný.

Líbil se vám rozhovor s Můjkoberec? Ať vám neunikne také povídání s eshopem ČistéDřevo.cz, mrkněte se, máme ho také na blogu.

Příspěvek byl publikován | Rubrika: Příběhy našich klientů | Autor: .

Autor: Michaela Špačková

Po vysoké škole jsem se chtěla stát copywriterkou. O pár let později a práci na reklamních textech jsem se přihlásila na semestrální studium digitálního marketingu Digisemestr.cz, kde jsem se poprvé blíže setkala s PPC reklamou a začala pracovat jako optimalizátor PPC u Seznam.cz. V Placementu jsem rozšířila své znalosti, stále se učím a pomáhám klientům dosahovat cílů v rámci PPC systémů. Baví mě hledat v datech širší souvislosti a podle toho také upravovat reklamní strategii.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.