Řídíme se heslem “Co můžeš koupit ze dřeva, nekupuj z plastu”

Dřevěné výrobky, vypalování laserem a motivy na míru. Eshop ČistéDřevo.cz raketově roste a my jsme se rozhodli je vyzpovídat. Prozradili nám v čem jsou unikátní, jak řeší potíže v rychle rostoucí firmě, jaké mají marketingové fígle i proč je pro ně důležitá PPC reklama.

Představte nám příběh eshopu ČistéDřevo.cz, jaké byly začátky vašeho podnikání? Řekli byste, že je výhodné rozjet byznys ve dvou, jako společníci? 

Bude to znít možná jako klišé, ale začínali jsme stejně jako spousta dalších podnikatelů v garáži. Postupně a za pochodu jsme se učili, kam se vyplatí investovat svůj čas a vydělané peníze.

Druhá otázka je dost individuální, nicméně nám to ve dvou funguje, role máme spravedlivě rozdělené. Nespornou výhodou je, že ve dvou, jak se říká, každý chvilku tahá pilku, takže nedochází k demotivaci a stagnaci byznysu.

Jaké je ČistéDřevo.cz dnes, pochlubte se, v čem jste pro český trh výjimeční? 

Neradi se přímo chlubíme, snažíme se růst postupně den za dnem a s pokorou. Českému trhu chceme nabídnout e-shop s opravdu širokým sortimentem dřevěných produktů, na které je radost se koukat. V kombinaci s laserovým gravírováním a barevným tiskem to vše tvoří líbivou nabídku. A ke všemu s dodáním na druhý den. Co víc si přát. 🙂

Co je na provozování ČistéDřevo.cz nejtěžší? Podělte se s námi o nějaké problémy, které jste řešili a jak jste nad nimi vyzráli. 

Určitě je to kombinace výroby, expedice a samotné administrativy. Stíhat udržet každou z těchto disciplín na profesionální úrovni je pro nás však výzva. Nejvíce jsme bojovali s organizací samotného skladu a skladovým systémem jako takovým. S ohledem na zvyšující se počet objednávek za den bylo potřeba vše vyladit a ulehčit práci zaměstnancům. Našli jsme si skladový systém, který nám vyhovuje a reorganizovali jsme sklad tak, aby vše fungovalo co nejefektivněji.

“Snažíme se, aby každý dělal to, čemu rozumí a v čem je nejlepší a nebyl zbytečně zatěžovaný úkoly, které nejsou v jeho kompetenci. Všech si moc vážíme a jsme rádi, že jsou součástí našeho týmu.”

Kolik lidí aktuálně tvoří váš tým a jakým způsobem máte rozdělenou práci? 

Celkově se na chodu e-shopu podílí okolo 30 lidí. Přibližně polovina je fyzicky přítomna každý den na firmě (lidé z expedice, specialisté na laser, nákupčí, zákaznická podpora) a zbytek jsou externisté, kteří s námi spolupracují na chodu e-shopu a rozvoji marketingu. Snažíme se, aby každý dělal to, čemu rozumí a v čem je nejlepší a nebyl zbytečně zatěžovaný úkoly, které nejsou v jeho kompetenci. Všech si moc vážíme a jsme rádi, že jsou součástí našeho týmu.

Jak jste ustáli raketový růst vašeho e-shopu? 

Tahle práce je pro nás koníčkem a svým způsobem závislostí. To znamená, že na veškeré změny, které přicházejí, reagujeme pružně ze dne na den a snažíme se je předvídat. Učíme se od lepších a zůstáváme nohama pevně na zemi. Růst je pro nás každopádně priorita a uznáváme, že spolu s ním přichází i nové výzvy a překážky.

Víme, že dnes již spolupracujete s truhlárnami po celé Evropě. V jaké zemi je největší poptávka po vašich dřevěných výrobcích nebo gravírování?

Tady asi neprozradíme nic nového, protože hlavní trh je pro nás stále ten tuzemský. Pomalu prorážíme i na Slovensku, ale v nejbližších měsících se jinam nechystáme.

Také je vidět, že čím dál tím více lidí si uvědomuje obrovskou zátěž planety plasty a chtějí s tím bojovat.

Myslíte, že i lidé z “plastové doby” ocení, řekněme, ještě za dalších pět až deset let originální dřevěné výrobky? 

Určitě. Dřeva se lidé drží již od středověku a nepředpokládám, že by tento krásný živý materiál někoho během následujících let mohl omrzet. Ba naopak, dnešní doba nabízí mnoho nových možností, jak tento materiál využít, aby nikdy nepřestával inspirovat a bavit. Také je vidět, že čím dál tím více lidí si uvědomuje obrovskou zátěž planety plasty a chtějí s tím bojovat. A u nás se řídíme heslem “Co můžeš koupit ze dřeva, nekupuj z plastu”.

Jaké máte s vaší firmou plány a vize na další léta? 

Chceme být i nadále nablízku našim zákazníkům, poslouchat jejich poznatky a se zpětnou vazbou pracovat, protože pro ně to všechno děláme. Neusnout na vavřínech a stát se jedničkou na trhu v nabídce dřevěných výrobků. Moc skromně to nezní, co? 🙂

Jak se dnes dělá úspěšný marketing ve vašem oboru?

To je kámen mudrců všech podnikatelů a jsem si jistý, že ani my jsme ho prozatím nenašli. Zkoušíme různé taktiky a nápady a vracíme se pouze k těm, které byly úspěšné. Zakládáme si však na budování vztahu se zákazníkem a férovosti.

“Věnujeme se prioritně sociálním sítím, e-mailingu, PPC reklamě, ale i organické návštěvnosti a blogu.”

Můžete nám říct, jaké marketingové kanály vám dlouhodobě fungují? 

Pod tuto pokličku vás necháme nahlédnout jen trošku, takže můžeme prozradit, že my jdeme cestou rozvoje všech marketingových kanálů dohromady. Věnujeme se prioritně sociálním sítím, e-mailingu, PPC reklamě, ale i organické návštěvnosti a blogu.

Prozradíte, jaký podíl mají na obratu vaší firmy právě PPC reklamy? 

Tady nebudeme dělat Zagorku a prozradíme. 🙂 Jedná se zhruba o 40 %.

Jak vám PPC reklama pomáhá při chodu celé firmy? 

Jedná se o nezanedbatelnou část našeho obratu, která když je v rukou profesionálů, tak je na ni spoleh.

V čem vidíte jako podnikatelé největší přínos PPC reklamy? 

I když se jedná o druh placené reklamy, tak přináší každý měsíc nové zákazníky, se kterými jsme schopni dále sami pracovat a navazovat bližší vztah. Hlavně je jednodušší docílit toho, aby byla firma vidět přesně tam, kde potřebujeme.

 

Díky za rozhovor a ať se dále daří!

Příspěvek byl publikován | Rubrika: Příběhy našich klientů | Autor: .

Autor: Michaela Špačková

Po vysoké škole jsem se chtěla stát copywriterkou. O pár let později a práci na reklamních textech jsem se přihlásila na semestrální studium digitálního marketingu Digisemestr.cz, kde jsem se poprvé blíže setkala s PPC reklamou a začala pracovat jako optimalizátor PPC u Seznam.cz. V Placementu jsem rozšířila své znalosti, stále se učím a pomáhám klientům dosahovat cílů v rámci PPC systémů. Baví mě hledat v datech širší souvislosti a podle toho také upravovat reklamní strategii.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.