Případovka: Jak jsme klientovi D-SPORT zvýšili tržby téměř o 40 % a ušetřili 100 000 Kč

Rádi bychom se s vámi podělili o případovou studii, kterou jsme vypracovali ve spolupráci s Googlem. Jsme rádi, že jako Google klíčová agentura pro ČR jsme jedni z mála, kteří tuto možnost spolupráce mají. V naší první případové studii se dozvíte, jak jsme díky nové strategii v PPC kampaních ušetřili našemu klientovi D-SPORT.cz – šesti místnou částku a zvýšili tržby i v době, kdy začaly nově inzerovat velké konkurenční podniky. D-SPORT je náš dlouholetý klient, této spolupráce si vážíme už od roku 2015!

[External Case Study] D-Sport, Ecommerce, Shopping, Czech Republic, Q1'20

[External Case Study] D-Sport, Ecommerce, Shopping, Czech Republic, Q1’2020

(1) Stručný příběh společnosti D-SPORT

Dá se říct, že D-SPORT je stejně mladý jako většina členů našeho týmu (dobře, jsme o něco starší :-)). První obchůdek vznikl v roce 1994 v centru Ostravy na Kuřím Rýnku. Co se týče sortimentu, v D-SPORT koupíte sportovní oblečení a obuv všech světových značek, a to na deseti pobočkách po celé České republice. Společnost zaměstnává zhruba 50 osob a její obrat činí asi 200 milionů korun. Kromě prodejen provozují také e-shop D-SPORT.cz, o kterém bude právě tato případová studie.

 

 

(2) Konkurence klienta D-SPORT hodila rukavici do ringu

Spolu s firmou D-SPORT jsme čelili nové výzvě v online propagaci, kterou zasáhlo těžké období. Samozřejmě, příčin bylo více, ale tou hlavní byl příchod nových hráčů na trh, kde se představili A3SPORT.cz, Aboutyou.cz, Zalando.cz, Nike.com a další společnosti. Někteří z nich začali s online inzercí nově, jiní do propagace začali více šlapat a razantně navyšovali investice (to, kdy a jaká firma přesně začala inzerovat jsme nesledovali). Souhra těchto kroků vedla k rapidnímu zdražení PPC reklamy. Inzerenti v oboru museli zvýšit ceny u klíčových typů kampaní jako jsou Google Nákupy, a to zhruba o 15 až 20 %.  

Společně s naším klientem jsme se museli zamyslet a zabránit hrozící ztrátě, která by znamenala přijít o velký podíl na trhu a začít v některých regionech od úplného základu. A to nikdo nechtěl. Zároveň se v té době zhoršovala návratnost investic a ruční správa PPC kampaní potřebovala spoustu času pro porovnání a vyhodnocování dat. Připravovali jsme se proto na zásadní změnu strategie, což v tomto případě znamenalo přejít z ruční úpravy na automatizaci.

Zobrazení chytré kampaně v Nákupech

Testování Chytré kampaně

Vážili jsme všechna pro a proti. Z čeho jsme ale měli největší obavy byla možnost, že Chytrá kampaň v Google Nákupech začne zobrazovat produkty a kategorie, které netvoří největší část obratu a prodeje a přestane přivádět nové návštěvníky. Kromě toho jsme zvažovali další možné komplikace:

  • Vstup do neznáma, což mohlo vše pokazit
  • Testování nového Google produktu v krizovém období, kdy je třeba klást důraz hlavně na výkonnost
  • Automatizovaná kampaň přivede nejvíc potenciálních zákazníků, ale naoplátku vyžaduje vysoké investice

Po dlouhých debatách a náročných analýzách jsme se společně s klientem D-SPORT přece jen rozhodli pro novou PPC strategii s využitím nabídky ROAS spolu s Chytrými kampaněmi v Google Nákupech. Při dosavadní manuální optimalizaci totiž kampaně v Nákupech Google nesplnily cíl a představu D-SPORTu. Začalo testování a optimalizace nového produktu s názvem Chytré kampaně v Nákupech. D-SPORT jsme seznámili s možnými riziky a přínosy a získal od nás také doporučení na úpravy v produktových datech. Dalo by se říct, že díky automatizaci jsme “ušetřili” pět “člověko” hodin v Google Ads, které jsme mohli využít efektivně na jiné aktivity.

Potřebovali jsme mít kampaně neustále pod dohledem. Celý vývoj inzerce jsme proto pozorně sledovali s pomocí nástroje PPCrobot https://www.ppc-robot.net/cs/, který umí připravit report Nákupních kampaní a ukáže, jak si vedou vaše top produkty (skupiny produktů nebo značky).

Zobrazení chytré kampaně v obsahové síti Google

(3) Výsledky a výkon pod kontrolou 

Co se nám díky nové strategii v online propagaci u D-SPORT povedlo:

  • Zejména a to je hlavní = zvýšit tržby klienta 
  • Snížit čas na správu PPC kampaní, který jsme mohli efektivněji věnovat strategickým analýzám, testování produktů a značek, které mohou lépe fungovat a konzultacím přímo s Google

KLADNÉ výsledky: přicházely postupně díky půlroční pravidelné optimalizaci kampaní a konzultaci dalších strategických kroků s klientem. Díky Chytrým kampaním v Nákupech se D-SPORTu podařilo zvýšit konverze o více než 26 % a tržby o 37 %. Klient díky tomu ušetřil více než 100 000 Kč a dále podporuje naši práci na PPC kampaních, čehož si velmi vážíme. 

Musíme zde zmínit, že uvedená čísla jsou porovnávaná v Y2Y srovnání, kdy u klienta D-SPORT nedochází k překrytí sezónnosti. Zároveň se nejedná o malý vzorek, ale data pro porovnání jsme sbírali více než půl roku (přesně 8 měsíců), jelikož jsme chtěli být co nejvíce transparentní a objektivní a pracovat s co možná největším vzorkem dat pro vyhodnocení.

ZÁPORNÉ výsledky: Co bychom příště udělali jinak, aneb z čeho jsme se poučili?

  • V samotných začátcích automatizace často nereagovala vhodně na sezónnost nebo třeba na vyšší hodnoty objednávek (a dále). Nicméně, automatizace v rámci Google Ads se neustále vylepšuje a aktuálně lze na nečekané události reagovat pomocí nástroje Sezónní úpravy (https://support.google.com/google-ads/answer/9352512?hl=cs)
  • Klienta bychom nenechali snížit investice do reklamního systému SKLIK o takovou částku (snížili investice o dvě třetiny)

ZÁVĚR: Nebojte se vyšší investice nebo testování nových strategií v online inzerci ani v této nelehké době, jde to. Rádi vám pomůžeme nastartovat byznys nebo třeba poradíme, jaké kroky vám nyní v rámci PPC reklamy pomohou efektivně zvýšit tržby. Domluvte si s námi schůzku a uvidíte, že si nás zamilujete.

Nick Ollender, Ecommerce director D-Sport.cz

Nick Ollender, Ecommerce director D-Sport.cz

HODNOCENI OD KLIENTA: „Díky nově nastavené strategii se nám podařilo dostat výkonnost zase pod kontrolu a můžeme se tak soustředit na další optimalizaci a rozvoj.“ Nick Ollender, Ecommerce director D-Sport.cz  

 

1 komentář u „Případovka: Jak jsme klientovi D-SPORT zvýšili tržby téměř o 40 % a ušetřili 100 000 Kč

  1. Honzaj.

    Super inspirativní článek! Často se v oblasti marketingu setkávám s 10 let starými a dnes už málo účinnými strategiemi. Zprávy jako tahle mě vždycky potěší. Jen tak dál. 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.