6 tipů, jak ustát aktuální situaci: PPC reklama vs. Korona virus

Dostali jsme se do velmi těžké situace a to jak lidské, tak byznysové. U našich klientů vidíme, že pro některé se toho zatím moc nezměnilo a e-shop funguje stále stejně a nebo dokonce lépe. Sledujeme ale také druhou stranu, kde se návštěvy a objednávky takřka zastavily. Ani jeden extrém není dobrý, proto jsme připravili pár tipů, jak se dá částečně e-shopům pomoci.

Nejspíše neexistuje jeden recept pro všechny, každý obor nyní funguje jinak. Snažíme se alespoň zmírnit dopady aktuální situace. Tipů, jak e-shopům pomoci bude určitě více, ale toto jsou ty nejdůležitější, které pomáhají našim klientům.

      1. Sezónní úpravy strategie nabídek

        Pokud jste přešli na automatickou strategii nabídek a nyní došlo ke značnému poklesu obratu, konverzního poměru, apod. Zkrátka, zhoršuje se výkonnost (PNO, ROI, ROAS, atd.) a Google na to nestíhá reagovat, doporučuji využít možnost sezónní úpravy. Díky tomu můžete říci Google, že se vám zhoršil a nebo zlepšil konverzní poměr. Tím pomůžete Google rychleji zareagovat a je velká šance, že se začnou výsledky automatických nabídek zlepšovat.

        Tato strategie jde využít také obráceně a můžete systému pomoci rychleji pochopit, že konverzní poměr naopak stoupl.

      2. Omezit nevýkonné kampaně za 3, 7 nebo 14 dní

        Omezovat nevýkonné reklamy – to je jasné všem. Ale pozor na vyhodnocení, které jsou výkonné a které naopak ne. Za posledních 14 dní se můžou kampaně tvářit jako výkonné, ale za poslední 3 dny může být vše jinak. Nejsem zastáncem zbrklých rozhodnutí a pozastavování kampaní. Nyní si troufnu tvrdit, že jde spoustě e-shopům o život, a proto je potřeba konat rychle, ale na základě dat!

        Doporučuji seřadit kampaně dle útraty a porovnat si data za posledních 14 dní, 7 dní a 3 dny. Vysledovat, jak se mění konverzní poměr, obrat, útraty a výkonnost (PNO, ROI, apod.). Také si můžete v Ads pomoci porovnáním s předchozím obdobím.

         

        Pokud jste takto našli kampaně, které značně ztratily výkonnost a náklady jsou vysoké, doporučuji na několik dní omezit a nebo pozastavit. Tyto kampaně si ideálně štítkujte a jakmile se výkonnost e-shopu začne zvedat, tak postupně testujte a navyšujte cenu.

        Pokud si u některé kampaně nebudete 100% jistí, zkuste se podívat více do detailu a to na úrovni reklamních sestav a nebo si můžete pomoci v Google Analytics jinými atribučními modely, které můžou napovědět, zda kampaně negenerují nepřímý obrat.

      3. Kontrola vyhledávacích dotazů

        Je to běžná praktika optimalizace, ale v těchto dnech může být u spousty klientů extrémně důležitá. Hledanost některých slov jako rukavice, dezinfekce, apod. raketově roste. Proto dejte velký pozor na vaše obecné reklamy, které cílí na volnou shodu a mohou začít tyto slova nabalovat. Mimo jiné, dejte také velký pozor na Google nákupy, které mohou špatně pochopit produkt a zobrazovat jej na tyto obecné slova. Obzvláště pokud váš e-shop tento sortiment neprodává.

        Pokud prodáváte např. florbalové rukavice, tak si na to dejte velký pozor. I když vám na reklamy lidé nebudou klikat a nemusí vás stát vysoké náklady, zhorší vám to CTR, což bude mít dopady na podíl zobrazení, CPC, apod.

      4. Kontrola zobrazovaných produktů v Google nákupech

        Spousty e-shopů mají nastavené automatické importy produktů od dodavatelů a častokrát jsou jich tisíce. Takže nemají pod kontrolou jaké produkty v e-shopu mají. Může se tak stát, že si myslí, že se jich aktuální situace netýká, protože neprodávají nyní nejvíce hledané produkty jako roušky, respirátory, rukavice, apod.

        Jenže stačí jeden produkt i podobný těmto aktuálně hledaným a může nastat problém. Tento produkt se bude nyní zobrazovat na tyto velmi hledané slova a v kombinaci s automatickou strategií nabídky se může stát, že se velmi rychle vyprodá.
        Pokud na tom máte alespoň nějakou marži, tak to nemusí být problém. Jestli na tento produkt nemáte marži, navíc jej ani nemáte reálně skladem (i když se na e-shopu tváří, že skladem je), tak si můžete zadělat na značné potíže.

        Pozor také na situaci, kdy se vám ráno aktualizuje dostupnost, ale např. o hodinu později se produkty vyprodají. Než na to Google zareaguje, reklamy přivedou další stovky návštěvníků, kteří ale tento produkt již nemají šanci nakoupit.

        Doporučuji v těchto dnech dávat velký pozor na produkty, které vstupují do Google nákupů a popřípadě vylučovat tyto rizikové kategorie. Mimo jiné můžete rovnou tyto obecné a hodně hledané slova vyloučit v klíčových slovech.

      5. Upravte texty inzerátů

        Obdobně jako na Vánoce upravujete své reklamní texty, kdy informujete o různých garancích dodání, apod. Tak informujte nyní o aktuálním stavu. Např. Boj proti virům. Kupte dezinfekční prostředky u nás. Dejte potenciálním zákazníkům vědět o prodeji a bezpečném způsobu dopravy. Nepočítejte, že hledající s tím budou automaticky počítat.

        Mimo jiné, doporučuji také přidat viditelné informace o vašem aktuálním stavu přímo do e-shopu. Řekněte návštěvníkům hned, jaké jsou vaše možnosti platby, dodání a další. Zkrátka, informujte lidi, že fungujete a za jakých podmínek.

      6.  Sledujte data a dění na trhu

        Sledovat data je v PPC reklamě podstatné, ale v těchto dnech je to extrémně důležité. Kontrolujte pravidelněji výkonnost, protože stačí změna u dopravců, když nebudou doručovat nebo kdy jeden dopravce přestane stíhat a může se všechno ze dne na den změnit. Těch faktorů je nyní spousty, a proto vše denně sledujte.

        Myslete také na to, že nyní sedí doma přes milion studentů, kteří jsou nejspíše celé dny na internetu. Pokud se zaměřujete jen na výkonnostní kampaně, tak si dejte o to větší pozor na data z vyhledávání, konverzního poměru a také Youtube kampaní. Popřípadě upravujte cílení dle věku.

        Roivenue vydali denně aktualizovaná data, jak se vyvíjí investice a obraty e-shopů – zde, doporučuji tyto a další podobné statistiky sledovat. Každý e-shop to bude mít jinak, ale obecné trendy se nejspíše mohou týkat také vás.

 

Věřím, že podobných tipů se najde daleko více. Toto jsou nyní ty důležitější, které řešíme u našich klientů. Každý e-shop aktuálně trápí něco jiného, ale podle nás je důležitá informovanost a cashflow.

Všem držíme palce, ať se to podaří ustát.

Na internetu již kolují další články s podobnými tipy:

https://www.mergado.cz/inzerce-v-karantene-checklist

Covid PPC TIP #1 – Aktuálnost komunikace v PPC reklamě

https://www.advisio.cz/blog/jak-koronavirus-ovlivnuje-svet-e-commerce/

https://biddingblog.cz/clanek/biddingnews3-jak-epidemie-ovlivnuje-prodeje-kdo-bodoval-v-shoproku-co-bude-s-marketingovymi-akcemi-a-co-zbozaky

Koronavirus způsobí ztráty, ale může posílit online i tradiční média

Máte nápad na další pomocné články? Napište nám a my je zařadíme na náš blog. Nyní není prostor pro souboje, která agentura je lepší, ale jak co nejvíce pomoci komunitě a inzerentům.

Seznam s Facebookem již informují o tom, že budou pomáhat menším a středním firmám. Více informací:

Seznam.cz nabídne českým firmám a podnikatelům reklamu v hodnotě sto milionů korun

https://www.facebook.com/business/boost/grants

Všem přeji pevné nervy a především zdraví, to je nyní nejdůležitější!

Příspěvek byl publikován | Rubrika: AdWords, Facebook Ads, PPC | Štítky: , , , , | Autor: .

Autor: Jakub Herrmann

PPC reklamě se věnuji přes 7 let. Nejdříve jsem pracoval v agentuře a asi před 5 lety jsem se rozhodl jít na „volnou nohu“. Primárně se zaměřuji na výkonnostní kampaně na Google, Seznam.cz a také Facebooku. Můžeme se potkat na konferencích, kterých se aktivně účastním. Také přednáším, např. na Barcampu. Důkladně mě vyzpovídal Mladypodnikatel.cz V agentuře PLACEMENT.cz mám na starosti: Vedení týmu a PPC kampaní. Rozsáhlé strategie PPC kampaní klientů. Specializace (oblíbený) typ kampaně: Search, display a Facebook kampaně.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.