Kde ještě narazit na zajímavá klíčová slova pro PPC

Práce s klíčovými slovy, respektive vyhledávacími výrazy je denní chléb každého PPCčkaře. Během pravidelné správy se setkáváme s tvorbou nových kampaní ve vyhledávání a právě zde potřebujeme znát klíčová slova, která je potřeba zapracovat.

Jak najít klíčová slova do kampaní, cestou, kterou všichni známe

Od klienta

V úvodním briefu by měla zaznít otázka na klíčový sortiment klienta, případě rovnou klíčová slova, která jsou pro něj důležitá, na které produkty nebo kategorie má dobrou marži a nebo co je nejprodávanější

Návrh klíčových slov / Plánovač klíčových slov

Známe všichni, není třeba dlouze vysvětlovat, že z již zadaných klíčových slov od klienta, můžeme díky nástroji nalézt zajímavé longtaily, ze kterých může někdy vzniknout i samostatná kampaň nebo sestava.

Výše zmíněné známe všichni, dají se samozřejmě, hledat další cesty, jako na základě kategorií e-shopu apod.

Jak najít další klíčová slova, která lze zapracovat

Máte Google Analytics? A můžu ho vidět?

Pokud má e-shop historii a správně měřil již dříve, máte v rukávu esa, která lze použít.

Najděte TOP produkty Díky “výkonu produktu”, můžete sledovat, jaké produkty jsou nejprodávanější. Pokud je nemáte zapracované ve vyhledávací síti, můžete na ně vytvořit kampaň. Stejně tak se nabízí tvorba obsahové kampaně na studené publikum, které můžete nachytat na kvalitní fotky a poutavé texty. Případně můžete TOP produkty zapracovat do remarketingu.

Zároveň můžete na základě výkonu produktu sledovat sezónnost a predikovat tak, co a kdy přestat promovat a kde naopak připravit kampaně ke spuštění.

Aby lidi našli, co u vás hledají

V Google Analytics můžete také pod “hledané výrazy” sledovat, co konkrétně lidé hledají, když už se na váš e-shop dostanou. Můžete tak snadno zjistit, že jste při tvorbě zapomněli na zajímavou kategorii, která stojí za zapracování. Případně, pokud klient zboží nenabízí, mu doporučit, zda toto zboží nechce do svého sortimentu zařadit.

Zkuste uvažovat jako zákazník, který na e-shopu něco hledá. Zadejte do vyhledávání na konkrétních stránkách hledaný výraz, který jste vyčtli v GA a hledejte. Dostali jste se, kam jste chtěli? Jste na stránce 404 nebo můžete rovnou nakoupit? Můžete tak snad dát klientovi návrh, na to, kde se mu ztrácí potenciální zákazníci, kteří hledají, ale nenakoupí, jelikož stránky nejsou dostatečně optimalizované.

Kdo si hraje nezlobí

Tvoříte kampaň a nemáte dostatek klíčových slov? Zkuste najít synonyma. Na internetu je dostatek stránek, které po zadání konkrétního výrazu “vyplivnou” hned několik různých synonym, která se vám můžou hodit. Schválně: Věděli jste, že dudlík může být také cumel nebo šidítko? Ženy možná ano, ale pánové podle mne tápou.

Inspirujte se u konkurence

Další možností, jak najít klíčová slova je využít nástroj marketingminer.cz. Nejenže zjistíte informace o vašem e-shopu, odkud přichází organic vs placená návštěvnost, ale zjistíte informace o vaši konkurenci a na jaká klíčová slova cílí. Můžete hledat informace o konkrétním konkurentovi, případně si nechat poradit pomocí odkazu na automaticky generované podobné weby. Stejně tak zde můžete narazit na návrh klíčových slov, ze kterého vyčtete hledanost i trendy.

V nástroji se dozvíte také výsledky organického vyhledávání:

Podobnou funkci jako Marketing Miner má také Collabim a je to konkrétně funkce Svátý grál. Doporučuji vyzkoušet.

Nechte si našeptat

Pokud se chcete v klíčových slovech opravdu “hrabat”, můžete si nechat našeptat od vyhledávačů. Věřím, že možnost našeptávání, využijete hlavně u zahraničních klientů, kdy můžete využít zahraniční srovnávače zboží.

Google

Seznam

Heureka

Zboží

 

Bonus na závěr:

Již dříve jsem narazila na nástroj https://keywordtool.io/, který i ve free verzi dokáže vyhodit pěkné návrhy vyhledávacích dotazů a longtaily. Tento nástroj dokáže stejně jako nástroje od Ads a Skliku nalézt vyhledávací dotazy na zadané klíčové slovo. Navíc dokáže díky kouzelné záložce “Questions” zobrazit vyhledávací dotazy na “kdy, jak, proč, na co…”, což se může hodit ve chvíli, kdy hledáme zajímavé longtaily, případě klíčová slova a témata článku na blog.

Máte svůj osvědčený způsob, jak na práci s klíčovými slovy? Podělte se o něj s námi.

Trápí vás “fejkové” objednávky, které vám rozbili automatický bidding? I s tím vám poradíme v předchozím článku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.