Blog
Autobiding PPC a fake objednávky – co s tím?

Autobiding PPC a fake objednávky – co s tím?

Analytika a reporting Google Ads a Sklik PPC
Vít Kahánek | Analytik a PPC specialista

Vít Kahánek

10.10.2019
·
3 min čtení

Každému e-shopu čas od času přijde falešná objednávka. Může to být z mnoha důvodů, ať už jde o rádoby vtipálka, útok konkurence nebo třeba objednávku, kterou někdo poslal omylem. Většinou nejde o nic dramatického až do chvíle, kdy přišla objednávka v řádu statisíců korun přes PPC reklamu, u které máme neomezený rozpočet a nastaven autobiding. O autobidingu více v článku Kuby Herrmanna. Níže vám na jednom reálném příkladu ukážu, co dokáže jedna fake objednávka napáchat za škody a také jak to vyřešit.

Z vlastní zkušenosti

 

Na výše uvedeném obrázku v úvodu vidíme normální stav kampaně a hned fake objednávku v hodnotě téměř 250 000 Kč. Jedná se o PLA kampaň s nastaveným automatem ROAS na hodnotu 500 % odpovídající 20 % PNO. Po propsání hodnoty objednávky do systému začal automat správně navyšovat útratu a vydávání reklamy, protože nastavený cíl v tuto chvíli plnil s dostatečnou rezervou. V grafu lze dále vidět, že denní útrata se v jednotlivých dnech pohybovala 3-6 krát nad normální útratou. V těchto dnech sice došlo k navýšení obratu, ale mimo vymezený cíl s vyšším PNO. Po zjištění, co se stalo jsme řešili, zda snížit cíl, aby poklesla útrata nebo snížení rozpočtu. Nakonec jsme to vyřešili spolu s naším accountem managerem z Google, který má možnost vyloučit hodnotu konverzí u vybrané kampaně v určitou hodinu. Po této úpravě se chování automatu vrátilo do normálu.

Accounta nemá každý

Bohužel dle našich informací vlastního accounta má k dispozici jen omezený počet agentur a velcí klienti. Obyčejná podpora možnost vyloučit fake objednávku zatím také nemá. Google nám nyní přidal ve strategiích nabídek možnost pokročilého ovládání úpravy sezónních nabídek a pod touto nabídkou by se jednou v budoucnosti mohlo objevit vyloučení dat z automatu. Kdy to bude a zda vůbec, to je ve hvězdách, zatím tuto možnost mají pouze accounti.

Shrnutí, co dělat s falešnou objednávkou při autobidingu

  1. Identifikovat fake objednávku – v našem případě to bylo jednoduché, protože šlo o výraznou anomálii. U menších hodnot to půjde jen stěží a bylo by to časově náročné, ale můžeme se například s klientem domluvit, aby nám zásadní falešné objednávky radši hlásil.
  2. Informace o fake objednávce – pomůžeme si s Google Analytics. Jde nám především o hodinu, kdy objednávka přišla.
  3. Kontaktovat accounta managera s prosbou o vyloučení hodnoty objednávky.
  4. Další možnosti, když nemám accounta:
    • Snažit se z kampaně vysekat sestavu nebo v PLA podkategorii, do které produkt, který přinesl objednávku spadá, a to do nové kampaně. Vysledovali jsme, že v rámci PLA automat navýší biding především pro produkty stejné podkategorie a nesoustředí se jen na produkt, který přinesl konverzi.
    • Další možností je založit novou kampaň, to ovšem důrazně nedoporučujeme, protože přijdeme o celou historii kampaně. Co vše to způsobí by bylo na další článek.
    • Poslední možností, která nás napadla je změna ROAS na nižší cíl, do doby, než automat pochopí, že konverzní produkt či skupina nemá již výkonnost, což dle našich zkušeností trvá zhruba 30 dní. Tím se ale můžeme připravit o obrat z dobře fungujících sestav či produktů. Takže také nedoporučujeme.

Máte také zkušenosti s fake objednávkami? Podělte se o své zkušenosti v komentářích.

Kde ještě narazit na zajímavá klíčová slova pro PPC

Kde ještě narazit na zajímavá klíčová slova pro PPC

Analytika a reporting Google Ads a Sklik PPC

Nikola Holušová Specialista na zbožové srovnávače a PPC

04.11.2019
·
4 min čtení
Jak využívat Mergado na maximum 2.díl

Jak využívat Mergado na maximum 2.díl

Srovnávače zboží

Nikola Holušová Specialista na zbožové srovnávače a PPC

20.08.2019
·
4 min čtení
Rubriky