Vliv e-shopového řešení na PPC reklamu

Článek nedoporučuje ani neodrazuje od konkrétního e-shopového řešení. Chceme se podělit s menšími a středními e-shopy o “problémy”, které mohou nastat při výběru dodavatele. Zaměřili jsme se primárně na problémy spojené s PPC reklamou.

Dost často se setkáváme s e-shopy, které za své řešení zaplatili několik stovek tisíc a pro prodej zboží jim schází zásadní věci.

Časté problémy:

  • Absence https protokolu
  • Nemožnost generování/úpravy feedu
  • Nasazení měřících kódů
  • Vodoznaky u obrázků
  • Rychlost na mobilu
  • Absence filtrů
  • Tvorba LP
  • H1 a další parametry
  • Dodatečná cena úprav

Absence https protokolu

Bohužel i v dnešní době se setkáváme s e-shopy, které nemají protokol https. Na https je navázáno hodně věcí. “Bezpečnost” pro uživatele, možná výhodu v SEO nebo možnost spouštět Google Nákupy – jedna z podmínek je https (minimálně v košíku).

Nemožnost generování/úprava XML feedu

Ano je to tak, některé e-shopové řešení neumí generovat XML feedy pro Google Nákupy, Facebook nebo srovnávače zboží. Bez XML feedu může e-shop přicházet o slušnou návštěvnost a tím pádem i o tržby.

Pokud jsou feedy generovány je dobré se doptat na aktuálnost dat (cena produktu, dostupnost atp.) nebo možnost přidávání vlastních štítků (označení sezónnosti nebo top produktu). Platí jednoduchá úměra, čím více aktuálních dat Google poskytnete, tím lepší výsledky můžete očekávat.

Pokud prodáváte sortiment, u kterého se několikrát denně mění ceny, dostupnost, apod., tak doporučujeme od začátku počítat s implementací tzv. strukturovaných dat – https://support.google.com/merchants/answer/6069143?hl=cs jen tak Google dokáže do reklam propisovat aktuální informace o produktech.

Nasazení měřících kódů

Nasazení měřících kódů – Ads, Sklik, Facebook nebo GA popřípadě GTM je u některých e-shopových řešení nemožné. E-shop může fungovat bez kódu, ale potom doporučujeme využít magickou kouli pro vyhodnocení PPC kampaní 😉

Kromě absence měření konverzí a dalších dat, vám nepůjde cílení pomoci remarketingu.

Vodoznaky u obrázků, které jsou pro Google Nákupy

Jedna z dalších vlastností e-shopového řešení je značení obrázku vodoznakemspecifikace pro Google Nákupy to zakazuje. Dále zakazuje přidávání propagačních textů nebo loga do obrázku.

Rychlost na mobilu

Tento bod se v prvním okamžiku nemusí zdát jako důležitý pro PPC reklamu, ale Google Ads už nějakou dobu používá metriku: Skóre mobilní rychlosti. Pokud vás nepřesvědčil tento argument, tak přece u kliknutí za 20 Kč nechcete, aby váš návštěvník odcházel z důvodu dlouhého načítání stránky.

Absence filtrů

Pokud e-shop nemá z jakéhokoliv důvodů filtrování, tak se připravuje o relevantní vstupní stránky v rámci PPC reklamy. Buď se bude cílit na hodně obecné stránky, kde dohledání produktu bude stále zdlouhavé nebo se daná věc nebude inzerovat vůbec.

Tvorba dalších landing pages

Každý e-shop potřebuje někdy vytvořit vstupní stránku a nemusí to být zrovna výpis produktů. Pokud takovou možnost nemáte, v rámci PPC reklamy se můžete připravit o část publika.

H1 a další parametry

Občas se stane, že v rámci PPC reklamy je potřeba na stránce něco přepsat nebo upravit. Pokud  nemůžete editovat důležité parametry, můžete mít problém.

Dodatečná cena úprav

Poslední bod našeho seznamu je cena úprav. Nic není problém, je jen otázka, kolik to bude stát.

Pokud vaše e-shopové řešení neumí nějaký bod viz. výše, neznamená to konec světa. Popřípadě pokud vybíráte nové řešení a váš kandidát umí něco bez čeho se neobejdete, ale neumí něco viz  body výše. Rozhodně bude stát za to se informovat u dodavatele, kolik bude stát daná úprava peněz a času.

Jednotlivé body se prolínají i s jinými obory jako je SEO, email marketing a další. Pokud máte článek na další odvětví, rádi odkážeme na váš článek.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.