Blog
5 zaručených tipů jak zvýšit tržby vašeho eshopu z Google nákupů

5 zaručených tipů jak zvýšit tržby vašeho eshopu z Google nákupů

Google Ads a Sklik
Aleš Havránek | Seniorní PPC specialista

Aleš Havránek

16.05.2018
·
5 min čtení

Stává se vám, že za vámi přijde klient a chce lepší PNO nebo vyšší tržby? Pokud ano, určitě vás zajímá kde lze najít to výkonnostní magické tlačítko. Popřípadě, pokud si spravujete kampaně sami a chcete lepší výsledky? Tak pro vás všechny je tento článek určený.

Připravil jsem pro vás 5 tipů jak to splnit:

1. Schválené produkty pro Google nákupy – aktivní

Pokud si Google nákupy spravujete sami – jak často se díváte do Merchant Centra? Dle dosavadních zkušenosti usuzuji, že pouze v případě problému. Pokud vám Google Nákupy spravuje agentura, tak má tam vůbec přístup? V Merchant Centru se může skrývat potenciál vašich PLA kampaní.

Proč je dobré mít velké procento schválených produktů?

Můžeme se na to dívat ze dvou rovin. První rovina je taková, že Google dle nepsaných pravidel má rád účty, kde je velké procento aktivních produktů – zdroj podpora Google AdWords.

V případě, že první rovině nevěříte a nebo jen na půl, druhá rovina vás rozhodně přesvědčí! Říkáte si, že z 5 000 produktů je v pohodě mít neschválených třeba 400 produktů? Dobře a co když těch 400 produktů jsou zrovna produkty, které jsou sezonní a vy je teď neinzerujete? Přicházíte o zobrazení, prokliky a vyšší tržby. Výborně – našli jsme první magické tlačítko.

Dva tipy:

  • Kontrolujte své produkty připravené k zobrazování pomoci sloupců v Google AdWords.
  • Porovnejte celkový počet produktů ve feedu s celkovým počtem produktů v administraci eshopu. Občas se stává, že některé eshopové řešení při vytvoření a zařazení nové kategorie do eshopu nepošlou novou kategorii do feedu.

Pokud máte 101% aktivních produktů, pokračujte ve čtení dále.

2. Kvalita obrázků v Google nákupech

Stává se vám, že máte menší CTR u některých kategorií nebo produktů? Možná za to může kvalita a rozměry obrázků zasílaných do Google nákupu. Jelikož v Google nákupech je obrázek produktů jeden z nejdůležitějších faktorů, pro klik potenciálního zákazníka, tak jeho kvalita by měla být více než 100%! Někdy můžete mít kvalitní fotky na eshopu, ale v Google nákupech to nevypadá dobře. Pojďme se podívat na pár příkladů.

Příklad kvalitních obrázků na eshopu, ale nevhodných pro zobrazování v Google nákupech má eshop footshop.cz -> neplacená reklama!

Náhled obrázku v eshopu:

Zobrazení v Google nákupech:

Další problém může být u elekroniky, kde v některých případech nejde poznat o jaký produkt se jedná:

U prvního produktu z obrázku není úplně jasné, zda ke slunečníku dostanete i zahradní nábytek:

Další zásady pro obrázky v Google nákupech nejdete zde.

3. Kvalita feedu pro Google nákupy

Nevíte co znamená kvalita feedu? Ukážu vám pár příkladů:

  1. Kvalita dat z pohledu atributů: Rozhodně je potřeba do feedu posílat všechny povinné atributy! Pro lepší pochopení Googlem se vyplatí posílat google_product_category (jsou kategorie, kde je to povinnost – pravidla naleznete zde), color, size_type atp.

     
  2. Kvalita dat ve feedu: Pod kvalitou dát ve feedu si můžete představit například strukturu titulku produktu nebo popisku. Produkty je potřeba pojmenovávat, tak jak je vaši zákazníci vyhledávají. Podívejme se na příklad.

Který název produktu bude v Google nákupech úspěšnější?

Produkt s titulkem, který obsahuje informaci, že se jedná o pánské trenýrky?

Nebo stejný produkt pouze s titulkem papoušek?

Jedná se o dva stejné produkty, ale každý má jiný popis. Při tvorbě titulků myslete vždy na vaše zákazníky, jak dané zboží vyhledávají, synonyma atp. Nelze určit zaručený návod na tvorbu titulků.

Doporučení při tvorbě titulku:

  • jak je zboží vyhledáváno
  • zahrnout synonyma
  • barvy a velikosti
  • značky
  • pozor na propagační texty

4. Struktura kampaní

Neexistuje zde jedno řešení. Pouze několik doporučení:

  1. Rozmyslete si strukturu kampaní dle sortimentu eshopu, TOP produktů, marže, priorit, časové dotace na správu kampaní atp.
  2. Výhody rozdělení do více sestav – lze vylučovat klíčové slova pro každou sestavu zvlášť, bohužel lze nastavit rozpočet pouze na úrovni kampaně.
  3. Výhody rozdělení do více kampaní – kontrola nad rozpočty, možnost biddování na zařízení, testování různých strategii nabídek.

Struktura kampaní může mít zásadní vliv na výkonnost kampaní. Při dobrém rozložení budete schopni aktivně reagovat na vstup konkurence nebo na sezónnost. Umožní vám to lépe rozkládat rozpočty a kontrolovat výkonnost jednotlivých kampaní.

5. Dodržování zásad

Vyhněte se pozastavení účtu a blokací produktů tím, že budete dodržovat zásady – specifikaci najdete zde.

Nejčastější problémy s blokaci účtu a produktů:

Ano, asi je všichni známe, ale setkáváme se denně se stejnými problémy u klientů. Opakování je matka moudrosti!

  1. Sečtení několika porušení pravidel
  2. Vodoznaky v obrázcích
  3. Nevyplnění povinných atributů
  4. Absence zabezpečeného protokolu HTTP (nemusí být na celém eshopu)
  5. Špatná kvalita obrázků a zasílání neexistujících fotek
  6. Rozdílné ceny na eshopu a ve feedu u produktů a dopravy
  7. Špatná identifikace produktů, kdy chybí GTIN kódy
  8. Produkty, které nejsou skladem se v Google nákupech nezobrazují

Všechny tyto body vás můžou připravit o zobrazování a tím pádem i o vyšší tržby!

Toto bylo 5 zaručených tipů jak zlepšit výkonnost vašeho eshopu. Pokud si nevíte s nastavením kampaní rady a nebo nevíte jak si zkontrolovat váš feed a jeho kvalitu, můžete nás kontaktovat na info@placement.cz. Rádi vám s tím poradíme.

Pokud vám článek pomohl a líbil se vám budeme rádi za sdílení na sociálních síti, jelikož pokud si ho necháte pro sebe nikomu tím nepomůžete! Dále budeme rádi za diskuzi pod článkem.

Zpracování osobních údajů

Zpracování osobních údajů

Jakub Herrmann Seniorní PPC specialista, zakladatel agentury

17.05.2018
·
1 min čtení
🚀 Případová Studie:  Jak vytvořit úspěšně reklamy do pár minut za pomoci AI ?

🚀 Případová Studie: Jak vytvořit úspěšně reklamy do pár minut za pomoci AI ?

Případová studie

Lukáš Nemček PPC specialista

13.12.2023
·
4 min čtení
Rubriky